Kako započeti affiliate marketing, odličan način za zaradu preko interneta radeći od kuće.
Affiliate marketing je kada promovišete proizvode drugih kompanija. Kada neko kupuje preko vaše partnerske veze, dobijate proviziju. Tipičan prodavac prodaje proizvode samo jedne kompanije. Kao affiliate, možete da promovišete proizvode različitih kompanija i od njih zarađujete provizije. Zato je u 21. veku jedno od najprimamljvijih pitanja za ljude koji žele više kanala priliva novca – kako započeti affiliate marketing?
Postoje nekoliko načina i platformi na kojima možete postati deo ovog posla.
Kako Započeti Affiliate Marketing
Kako radi affiliate marketing
Kada neko klikne na tu vezu, mala datoteka koja se zove kolačić čuva se na njegovom uređaju.
Ta datoteka, ili kolačić, radi na sledeći način:
-Pomaže trgovcu da pripisuje prodaju pravoj osobi.
-Ima dugačak datum isteka, tako da ćete dobiti proviziju čak i ako kupac odloži kupovinu i vrati se za nekoliko dana.
Evo primera kako ovo funkcioniše.
Zamislite da čitalac poseti vaš post o najboljim zimskim jaknama. Kliknu na jednu od vaših linkova i vode ih do proizvoda na Amazonu. Ali shvatili su da svoju ćerku moraju pokupiti iz škole. Tako napuštaju kuću, preuzimaju ćerku, večeraju, a zatim se konačno vraćaju na Amazon gde ponovo pronalaze proizvod.
Pošto već kupuju na Amazonu, odlučili su da kupe i neku skijašku opremu. Evo dobrih vesti. Ranije su kliknuli na vašu partnersku vezu i kolačić je bio uskladišten na njihovom uređaju. Budući da Amazon ima 24-časovno trajanje kolačića, dobijate naknadu i za zimsku jaknu i za skijašku opremu – iako jedno od ta dva niste promovisali.
Odakle se počinje
Iako imamo stotine različitih vrsta povezanih prodavaca, neki su češći od drugih. Evo nekoliko popularnih vrsta affiliate marketinga:
Veb sajt / blog: Oglašavači mogu da vas kontaktiraju i koriste vaš veb sajt za promociju njihovih proizvoda ili usluga. Oni veb sajtovi koje privlače masovni promet mogu ove klijente usmeriti na trgovca pomoću banera, vidžeta ili drugih vrsta veza. Ovo najbolje funkcioniše ako se pokriva tema koja je takođe zanimljiva za izdavačev proizvod ili uslugu.
SEO ili PPC: Ova kategorija marketinških stručnjaka koristi PPC veštine oglašavanja za usmeravanje kupaca ka oglašivaču putem SEO-a, AdWords-a ili oglašavanja na društvenim mrežama.
Bilten ili email: U ovom slučaju izdavači kreiraju baze korisničkih email-ova koje koriste za slanje biltena ili posebnih ponuda u vezi sa trgovčevim uslugama ili proizvodima. Ako uzmete u obzir upotrebu email-a za affiliate marketing, neophodno je da budete u skladu sa “CAN-SPAM”.
Društveni mediji: Ljudi koji imaju značajan broj pratilaca na društvenim mrežama mogu uputiti ove pojedince na veb sajt oglašavača i zaraditi proviziju. Ove osobe se nazivaju influenceri i koriste uglavnom slike na zidu ili stori-je kako bi skrenuli pažnju svojim pratiocima.
Prednost i mane
Prednosti partnerskog marketinga
Partnerski marketing idealan je za blogere, trenere, informativne preduzetnike i one koji grade i održavaju sopstvena digitalna svojstva poput YouTube kanala. Postoje mnogi aspekti ovakvog marketinga koji ga čine dobrim domaćim poslovnim modelom, uključujući:
Niski režijski troškovi: Većina affiliate programa se može besplatno aktivirati, tako da su vaši troškovi obično povezani sa preporukama i marketinškim metodama.
Nema fizičkih proizvoda: Nema potrebe da kreirate proizvod ili uslugu jer birate onaj koji već postoji. Ne morate skladištiti ili slati proizvode.
Fleksibilnost: Možete raditi bilo kada i sa bilo kog mesta ako imate pristup Internetu.
Dodatni prihod: Postoji potencijal pasivnog dohotka, u zavisnosti od toga kako plasirate svoje programe.
Mane partnerskog marketinga
Kao i svaki poslovni model, i kod ovakvog marketinga postoje nedostaci i izazovi, uključujući:
Vreme: Potrebna je posvećenost i eksperimentisanje tokom dužeg vremenskog perioda da bi se generisala količina saobraćaja potrebna da bi se ostvario prihod.
Izgubljene isplate: Može doći do gubljenja tokena i toga da vam se ne dodeljuje kredit za preporuku. Neke kompanije takođe ne plaćaju pošteno.
Nedostatak kontrole: Nemate kontrolu nad ispunjavanjem preduzeća datog proizvoda ili usluge. Loša preporuka za pridruženog partnera može vam pokvariti kredibilitet kod pratioca, pa je presudno da istražujete i odaberete kvalitetna preduzeća.
Konkurencija: Affilate marketing je visoko konkurentan. Mnogi partneri promovišu iste proizvode i takmiče se za isti promet i kupce.
Nedostatak vlasništva: Kupci pripadaju trgovcu. Vaša statistika će vas obavestiti koliko je prodaje bilo kog proizvoda, ali u većini slučajeva nećete imati informacije o tome ko je izvršio kupovinu. To može otežati korišćenje redovnih prodaja.
Ovo je sve ono što jedan affiliate marketer treba da zna pre ulaska u posao, sada je sve na vama a mi vam želimo svu sreću!