37
150

Kako Postati Influenser

Influenserski marketing je glavna marketinška pojava o kojoj svi pričaju. Postala je glavna taktika marketinga i više nije ograničena na nekoliko odabranih brendova ili agencija. Gotovo u svakoj većoj industriji zabeležen je porast uticaja. Nije neka tajna kako postati influenser, ima ih na hiljade, ali ono što jeste bitno je to da treba biti jedinstven i dobro razmisliti u kojoj branši ćete biti.


Ne plaća svaka kompanija isto, nemaju svi sadržaj koji biste mogli da ispratite i ne odgovara vam da se eksponirate za bilo koju namenu, zato smo pokušali da vam kroz nekoliko koraka približimo ovu „profesiju“ i nadamo se, izdignemo vas iznad ostalih.


Prilagođavanje društvenih mreža

influenser

Većina influencera je popularna na samo jednoj ili dve platforme društvenih medija. Dakle, najbolje je da svoje napore usmerite na samo 1-2 kanala. Nakon što odaberete kanale, morate ili da napravite nove profile ili da optimizujete postojeće.

Profilna slika

Morate da dodate sliku profila za svoj profil, jer je to takođe važna komponenta vašeg ličnog identiteta brenda. Ljudi često prepoznaju profil na društvenim mrežama po slici profila, pa morate pažljivo odabrati sliku. Takođe se pobrinite da vam se lice dobro vidi ili da je kvalitet slike koja želite da vas predstavlja dobar.

Ukoliko koristite Facebook, bitno je imati i „cover photo“ koji će uvek oslikavati vaš pravac kad je vaš influenserski put u pitanju. Naravno, sve ovo će se menjati vremenom kako vam neko bude naručivao sadržaj, pa se može desiti da će vam tražiti i promenu ovih slika prema brendu koji vam je plaćeno da predstavljate.

Biografija

Vaša biografija je prvo što neko vidi kada poseti vaš profil i stoga je važan deo ostavljanja sjajnog prvog utiska. Vaša biografija bi trebala biti sposobna da ispriča vašu priču na zanimljiv način. Takođe bi trebalo da sadrži sve relevantne informacije o vama, poput vašeg punog imena, lokacije, detalja za kontakt i područja stručnosti.

Jako je bitno uvek pokazati kako ste otvoreni za saradnju kako bi kompanije znale da mogu da vam se obrate.

Biznis nalog

Ako nameravate da postanete influencer, morate da pređete na poslovni račun jer to otvara mnogo više opcija. Većina platformi poput Instagrama, Tvitera i Fejsbuka ima mogućnost da kreira poslovni nalog u podešavanjima profila.

Preko poslovnog naloga dobijate i opciju da promovišete sadržaj što je neophodno ukoliko želite da se probijete u nekom trenutku ili da neko koristi vaš nalog kao reklamni „pano“.

Polje vašeg fokusa

Sada je vreme da odaberete svoju nišu. Morate da odaberete nišu koja vas zanima i o kojoj možete dosledno da kreirate sadržaj. Takođe biste trebali imati određeni nivo stručnosti u toj oblasti da biste se mogli afirmisati kao uticajni faktor.

Kao influencer, moraćete da istražujete i objavljujete sadržaje u izabranoj oblasti interesovanja. Dakle, važno je odabrati nešto za šta ste strastveni i na čemu ćete uživati trošeći vreme. Bez obzira da li volite kuvanje i isprobavanje novih recepata ili ste zainteresovani za samostalne zanate, morate pronaći svoj poziv. Možete i da odaberete kombinaciju od 2-3 interesovanja, ali nemojte je činiti preširokom.

Morate formulisati strategiju sadržaja i koristiti kombinaciju vrsta sadržaja, po mogućnosti onih koje će se vašoj publici najviše svideti. Neki influenceri čuvaju svoje fidove o odabranom polju interesovanja, poput hrane, putovanja, mode, lepote itd. Takvi influenceri ne mešaju postove o svom ličnom životu sa svojim nišnim postovima i zadržavaju sadržaj usredsređen samo na svoju nišu.

Što znači da uticajni influenser u polju hrane može objavljivati recepte, fotografije poseta restoranima, kritike, pa čak i promocije brendova ili promocije specijalizovanih blogova.

Stil života kao niša

Neki influenceri više vole da mešaju deo sadržaja iz svog ličnog života kako bi se bolje povezali sa svojom publikom. Dodavanje postova o njihovom svakodnevnom životu pomaže uticajima da izgledaju autentičnije i sličnije. Ovo jača njihove veze sa publikom.

Bez obzira koju strategiju sadržaja izabrali, postarajte se da bude dovoljno široka da prihvati buduću saradnju sa brendom. Sponzorisani postovi bi trebalo da mogu da se uklope prirodno uz ostatak sadržaja koji objavljujete. Recenzije možete da dodate kao uobičajenu funkciju u fidu kako biste otvorili put mogućnostima za plaćene recenzije koje ćete dobiti kasnije.

Sve u svemu, neka vaša strategija sadržaja bude usredsređena na vašu nišu, ali ne preuska. Razmišljajte iz dugoročne perspektive i počnite se pripremati za uticaj tek od samog početka.

Prisutnost i doslednost

kako postati influenser

Nakon što ste odlučili koje ćete vrste sadržaja objaviti, morate dovršiti učestalost i raspored objavljivanja. Većina algoritama platformi društvenih medija daje prednost nalozima koji redovno objavljuju. Ovo se posebno odnosi na Instagram, koji zahteva redovnu učestalost objavljivanja radi veće vidljivosti. Takođe je najveća marketinška platforma za uticaj.

Možete da objavljujete dnevno, nedeljno ili na bilo kojoj frekvenciji koja vam odgovara. Takođe biste trebali razmotriti platformu pre nego što se odlučite za to. Neke platforme, poput Tvittera, su dinamičnije po prirodi i zahtevaju veću učestalost objavljivanja ako želite da postanete influencer na toj platformi.

Na drugim platformama društvenih medija, poput Instagrama, YouTube-a i Facebook-a, možete se izvući tako što ćete objavljivati jednom ili dva puta nedeljno. Takođe, ovako nesto mozete primeniti i na vasem specijalizovanom blogu, ukoliko je i to u okviru vasih zelja za sirenjem. Međutim, odaberite dane i vreme koje ćete objaviti i budite dosledni.

Komunikacija je ključ

Jednom kada započnete sa objavljivanjem sadržaja na društvenim mrežama, često ćete dobijati lajkove i komentare na svoje postove. Za influencera je važno da se poveže sa njihovim sledbenicima, stoga ne možete zanemariti ove komentare. Dobra je praksa odgovarati na komentare i odgovarati na sva pitanja koja vam postavljaju sledbenici. Takođe možete samo „lajkovati“ njihove komentare da biste pokazali svoju zahvalnost.

Još jedan način da stupite u kontakt sa publikom je da joj postavite pitanje i započnete razgovor o temi od zajedničkog interesa. Ovakve interakcije pomažu u izgradnji ličnih veza sa publikom i učvršćuju vašu poziciju uticaja.

Naravno, uvek možete i da se zapitate šta bi se to vama svidelo da vidite kod nekoga na profilu pa se vodite i prema tome. I vi ste nekome pratioc pa vam nešto sigurno na profilu smeta, a nešto vam se i sviđa. Nadamo se da će vam naši saveti pomoći da napravite savršenu kombinaciju i da postanete uspešan influenser. Srećno!

Prikaži komentare

Još uvek nema komentara

Leave a Reply