Contents
Određene pojave i događaji koji su nam do sada bili uobičajeni i koji su se podrazumevali, već od sledećeg dana mogu promeniti svoju strukturu funkcionisanja i postati manje ili više bitni za većinu ljudi.
Da je vreme promena došlo, pokazala nam je svetska pandemija, zbog koje smo naučili da se veoma brzo prilagođavamo svakoj situaciji i pronađemo način da funkcionišemo kako na poslu, tako i u životu.
Tako je većina osoba prilagodila svoje poslovanje online ili „na daljinu“, što se pokazalo kao efikasno rešenje u situacijama kada nemate previše izbora.
Posao od kuće nam je poslednjih godina pokazao mnoge benefite koji nisu mogući kada radite u kolektivu.
Koje su prednosti rada od kuće?
Posao od kuće je doneo izvesne novine ne samo u poslovanju, nego i u pristupu i načinu na koji svoj rad doživljavamo. U osnovi svega je bezbednost i smanjenje širenja aktuelnih virusnih infekcija.
Ipak, pozitivna strana ljudi je snalažljivost i iznalaženje načina koji će nam olakšati da što efikasnije obavljamo posao online:
Nema više gužvi oko spremanja – setite se samo ranog ustajanja i jurnjave po stanu, dok žurite da se spremite za posao. Ukoliko imate decu, tu je i dodatna obaveza da im pripremite obrok i ostavite sve što im je potrebno. Kada radite od kuće, duže spavate i ne gubite vreme na jutarnje spremanje.
Gužve u saobraćaju će postati samo ružno sećanje – prilikom rada na daljinu, nema zamaranja i gužvanja u javnom prevozu i slušanje komentara nervoznih ljudi koji jedva čekaju da uđu u konflikt. Takođe, kašnjenja na posao praktično nema, jer sve što trebate da učinite je da uključite svoj računar.
Fleksibilne obaveze – rad u kancelariji podrazumeva vašu prisutnost minimum po osam sati, što je uglavnom teško uskladiti sa svojim privatnim obavezama. Ukoliko nemate zadate rokove, uvek možete da, u periodu kada niste poslovno angažovani, odradite neku kućnu ili privatnu obavezu.
Bolja organizacija između posla i porodice – rad od kuće omogućuje vam da čuvate dete, skuvate ručak ili pak razgovarate telefonom sa prijateljem i to u radno vreme, što je praktično nemoguće u kolektivu. Međutim, imajte na umu da posao ne sme da trpi, zato dobro organizujte sve svoje obaveze tokom dana.
Posao od kuće zahteva i određeno prilagođavanje prostora – adaptirajte stan prema svojim potrebama
Adaptacija stana za potrebe posla koji se obavlja „na daljinu“ ponekad je neizostavna, da bi učinkovitost i postizanje rezultata vašeg rada bilo potpuno.
Prilagođavanje ne mora nužno da zahteva velika ulaganja. Koji stepen adaptacije će se primeniti, najviše zavisi od vrste posla koji obavljate.
U većini slučajeva, pažnju treba usmeriti na izbor izolovane prostorije u svom domu ili ukoliko nemate takvih mogućnosti, napravite kutak u sobi koji će biti vaša kancelarija.
Osvetljenje prostora je od velikog značaja, pa se potrudite da sebi stvorite odgovarajuću radnu atmosferu. Nabavite i udobnu stolicu, ali ne zaboravite da se povremeno istegnete i prošetate zbog čestog sedenja.
Obezbedite odgovarajuću brzinu interneta, koji je možda i najznačajniji uslov obavljanja posla od kuće. Laptop ili računar je neizostavni predmet, koji uglavnom ima svaki dom, pa ukoliko ga delite sa ostalim ukućanima, rezervišite svoje vreme korišćenja.
Preporučujemo