32

Kada posao od kuće postane način života

Živimo u vremenu velikih i brzih promena u svim društvenim sferama.

Određene pojave i događaji koji su nam do sada bili uobičajeni i koji su se podrazumevali, već od sledećeg dana mogu promeniti svoju strukturu funkcionisanja i postati manje ili više bitni za većinu ljudi.

Da je vreme promena došlo, pokazala nam je svetska pandemija, zbog koje smo naučili da se veoma brzo prilagođavamo svakoj situaciji i pronađemo način da funkcionišemo kako na poslu, tako i u životu.

Tako je većina osoba prilagodila svoje poslovanje online ili „na daljinu“, što se pokazalo kao efikasno rešenje u situacijama kada nemate previše izbora.

Posao od kuće nam je poslednjih godina pokazao mnoge benefite koji nisu mogući kada radite u kolektivu.

Koje su prednosti rada od kuće?

Posao od kuće je doneo izvesne novine ne samo u poslovanju, nego i u pristupu i načinu na koji svoj rad doživljavamo. U osnovi svega je bezbednost i smanjenje širenja aktuelnih virusnih infekcija.

Ipak, pozitivna strana ljudi je snalažljivost i iznalaženje načina koji će nam olakšati da što efikasnije obavljamo posao online:

Nema više gužvi oko spremanja – setite se samo ranog ustajanja i jurnjave po stanu, dok žurite da se spremite za posao. Ukoliko imate decu, tu je i dodatna obaveza da im pripremite obrok i ostavite sve što im je potrebno. Kada radite od kuće, duže spavate i ne gubite vreme na jutarnje spremanje.

Gužve u saobraćaju će postati samo ružno sećanje – prilikom rada na daljinu, nema zamaranja i gužvanja u javnom prevozu i slušanje komentara nervoznih ljudi koji jedva čekaju da uđu u konflikt. Takođe, kašnjenja na posao praktično nema, jer sve što trebate da učinite je da uključite svoj računar.

Fleksibilne obaveze – rad u kancelariji podrazumeva vašu prisutnost minimum po osam sati, što je uglavnom teško uskladiti sa svojim privatnim obavezama. Ukoliko nemate zadate rokove, uvek možete da, u periodu kada niste poslovno angažovani, odradite neku kućnu ili privatnu obavezu.

Bolja organizacija između posla i porodice – rad od kuće omogućuje vam da čuvate dete, skuvate ručak ili pak razgovarate telefonom sa prijateljem i to u radno vreme, što je praktično nemoguće u kolektivu. Međutim, imajte na umu da posao ne sme da trpi, zato dobro organizujte sve svoje obaveze tokom dana.

Posao od kuće zahteva i određeno prilagođavanje prostora – adaptirajte stan prema svojim potrebama

Adaptacija stana za potrebe posla koji se obavlja „na daljinu“ ponekad je neizostavna, da bi učinkovitost i postizanje rezultata vašeg rada bilo potpuno.

Prilagođavanje ne mora nužno da zahteva velika ulaganja. Koji stepen adaptacije će se primeniti, najviše zavisi od vrste posla koji obavljate.

U većini slučajeva, pažnju treba usmeriti na izbor izolovane prostorije u svom domu ili ukoliko nemate takvih mogućnosti, napravite kutak u sobi koji će biti vaša kancelarija.

Osvetljenje prostora je od velikog značaja, pa se potrudite da sebi stvorite odgovarajuću radnu atmosferu. Nabavite i udobnu stolicu, ali ne zaboravite da se povremeno istegnete i prošetate zbog čestog sedenja.

Obezbedite odgovarajuću brzinu interneta, koji je možda i najznačajniji uslov obavljanja posla od kuće. Laptop ili računar je neizostavni predmet, koji uglavnom ima svaki dom, pa ukoliko ga delite sa ostalim ukućanima, rezervišite svoje vreme korišćenja.

Preporučujemo

Rrodjendanske cestitke

Prikaži komentare

Još uvek nema komentara

Leave a Reply