12
50

Koliko se može zaraditi od bloga

Zarada putem interneta čini se da ne može postati popularnija. Naime, sve više ljudi, pogotovo mladih, zarađjuje od instagrama, youtuba ili bloga. Sve ima svoje prednosti i mane, ali fokusirajmo se danas na prednosti i krenimo od onog možda i najtraženijeg, bloga.

Sigurno se pitate kako blogeri zarađuju, šta i kome prodaju i ko ih plaća, te da li je stvarno moguće zaraditi od pisanja bloga?

Da moguće je. Zarađuju ozbiljan novac.

Zašto početi pisati blog?

Postoji mnogo razloga zašto početi pisati blog. Nekima je u glavi već pri prvom pisanju samo zarada, dok drugi žele podeliti svoja znanja i iskustva sa drugim ljudima. Iako je ovih drugih u zadnje vreme sve manje.

No krenimo od početka, blogeri često počinju pisati u svoje slobodno vreme uz svoj stalni i primarni posao. Hobi koji ih u početku opušta i predstavlja im „beg od svakodnevnice“ donosi i neku zaradu, pa se trude vremenom kreirati što više i ponuditi što više kvalitetnijeg sadržaja.

Kako se više trude da sve objavljeno bude i kvalitetno, tako i Google počne prepoznavati njihov rad te ih rangira tako da im čitaoci sve više dolaze i posećuju blog.

Naredni korak nakon što vaš blog bude sve čitaniji, jeste primena načina koje ćemo pomenuti u nastavku, kako bi što više zaradili.

 Kako i koliko se zarađuje pisanjem bloga?

Iako zarada od bloga u početku nije velika, za nekog kome je ovo u početku hobi, ona je dovoljna i daje motivaciju za daljnji rad. Svaki čitaoc na vašem blogu donosi vam određenu zaradu.

Blog možete unovčiti na mnogo  načina, ali one najprofitabilnije pogledajte u nastavku.

Reklame kao najslađi novac od bloga

Naime, prvo ćemo navesti zaradu od prikazivanja reklama odnosno popularnije rečeno display ads. Tu dolazi do izražaja broj posetioca. Što više posetioca i klikova to više novca. Ako ste novi, budite skromni jer zarada od reklama će sigurno rasti sa kvalitetnijim sadržajem i čestim pisanjem.

Primera radi, u početku vaša mesečna zarada od reklama može biti 1 Euro, dok ona vremenom može porasti i na 100 ili 1 000 Eura mesečno. Sve je do vas.

Blog postovi i sponzorstva

 Što imate više posetioca to ste konkurentniji, tako će vas prepoznati i kompanije koje traže „kanal“ kojim bi mogli oni prodavati svoj sadržaj.

Naime, u početku kada vas neko angažuje da objavite neki sponzorisani post na blogu, nemojte očekivati veliku sumu novca, no setimo se 1 Euro može porasti na 1 000. Domaći blogeri se često hvale da za jedan sponzorisani post dobiju oko 500 Eura. Neka vam budu motivacija.

Vremenom i vi postajete brend

Ne zaboravite da posetioci na vaš blog dolaze zbog vas. Ipak ih na kraju dana zanimaju vaši interesi, mišljenje i ono što vi imate reći o nekim temama. Vremenom postajete brend koji možete vrtoglavo unovčiti.

Naime, zarada od reklama i sponzorisani postovi vremenom će pasti u drugi plan te ćete poželeti reklamirati i prodavati „sebe“. Videli ste da blogerima pokreću svoje linije majica, šminke, torbi, maskica za telefone i čega sve ne. Ali zašto i ne, kada jedna majica košta do 50 Eura, a brojnost vaših vernih fanova sve je veća. Bravo, dobro razmišljate – i zarada vam postaje mnogo mnogo veća. Jer ne zaboravite, vi ste brend.

Javni nastupi i predavanja

Rekli smo već da ljude zanimaju vaši interesi ali će vremenom sve otići korak dalje. Naime, dolazite u fazu kada vas ljudi žele angažovati da podelite svoje iskustva sa učenicima, studentima ili čak polaznicima nekih radionica.

Smatraju da vaše iskustvo može pomoći njima da krenu istim putem i dođu do velike zarade. Možda vam neće ponuditi veliki novac, ali ne zaboravite da će većima ljudi kojima bude predavali i obraćali otići na vaš blog da vidi vaš sadržaj i doneti vam dodatnu zaradu.

Važno je znati

Mnogi će vam ponuditi da objavite sadržaj koji nije kvalitetan ili se mnogo razlikuje od onog na koji je vaša publika navikla, odluka je na vama. Jednim postom možete na jednoj strani zaraditi mnogo ali na drugoj izgubiti mnogo više. Mogu čitaoci prestati posećivati vaš blog, tada gubite i ponude i mogućnost da ponovo budete popularni i konkurentni.

Mali, srednji i veliki bloger- razlika u zaradi

Posmatrajte ovo kao malo, srednje i veliko preduzeće, samo što je broj radnika uvek jedan. Naime, da bi radili i zarađivali veliki blogeri, moraju postojati i druge dve, odnosno niže dve lestvice.

Rast i napredak, kao što smo već spomenuli zavisi isključivo od vas. U početku, dok ste novi vas smatraju manjim blogerima. Sada sigurno mislite, zašto bi neko svoj proizvod reklamirao  preko mog bloga. Reklamirao bi, jer setimo se da postoje mala preduzeća koja ne mogu platiti veliku sumu novca za reklamu. Vama odgovara mala zarada a njima mali trošak. Obično se zarada kreće od 150 do 200 eura.

Dolaskom većeg broja čitaoca nas vaš blog, vi se rangirate lestvicu više. Tako za jedan post, sada od srednjeg preduzeća koje ima veći budžet za reklamu, možete dobiti od 300 do 500 eura.

Tanka je linija od srednjeg do velikog blogera. Zato je pitanje vremena kada će Adidas možda baš vas odabrati kao „kanal“ za reklamiranje. Tada su u pitanju mnogo veće cifre i prelaze preko 1 000 eura.

Prikaži komentare

Još uvek nema komentara

Leave a Reply